Loading...
You are here:  Home  >  MIX GRILL  >  Current Article

Όρθιο το Costa Concordia, μετά από τιτάνιες προσπάθειες

  /   17/09/2013  /   Σχόλια

untitled

 

Με επιτυχία στέφθηκε η προσπάθεια ανέλκυσης του Costa Concordia που προσάραξε στις 13 Ιανουαρίου 2012 κοντά στη νήσο Τζίλιο στα ανοιχτά της Τοσκάνης, προκαλώντας τον θάνατο 32 εκ των επιβαινόντων σε αυτό. Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Τρίτη στις 0200 GMT, ανακοίνωσαν οι ιταλικές αρχές.

Υπό τον ήχο των σειρήνων, που ανήγγειλαν την επιτυχή ολοκλήρωση της επιχείρησης, εκατοντάδες άνθρωποι που είχαν συγκεντρωθεί στο λιμάνι ξέσπασαν σε ιαχές.

«Η επιχείρηση περιστροφής και ανόρθωσης του πλοίου έχει ολοκληρωθεί (…) και το σκάφος φθάνει στην κατακόρυφη θέση», ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Φράνκο Γκαμπριέλι, επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας. «Το πλοίο έχει τοποθετηθεί στις ειδικές πλατφόρμες» συμπλήρωσε, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας.

Οι μηχανικοί που έχουν αναλάβει το εγχείρημα άρχισαν να ανασηκώνουν το μισοβυθισμένο σκάφος των 114.500 τόνων από τον πυθμένα με τη βοήθεια γιγαντιαίων αλυσίδων, με βίντσια και αντίβαρα (μέθοδος parbuckling), κατά τρόπο ώστε να το επαναφέρουν σε όρθια θέση.

Η επιχείρηση, που είναι από τις πλέον δαπανηρές αλλά και πολύπλοκες της ναυτικής ιστορίας, άρχισε άσχημα, καθώς μια καταιγίδα κατά τη διάρκεια της νύχτας προκάλεσε τη διακοπή της τελικής προετοιμασίας. Ο καιρός, ωστόσο, κόπασε χθες τα ξημερώματα, το πράσινο φως δόθηκε και τα συνεργεία ξεκίνησαν το τιτάνιο εγχείρημα γύρω στις εννέα το πρωί τοπική ώρα. Σύμφωνα με τους γνώστες, η επιχείρηση αναμενόταν να ολοκληρωθεί ύστερα από δώδεκα ώρες.

Τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια ότι το σκάφος πραγματικά μετακινούνταν ήρθαν έπειτα από ώρες, γύρω στο μεσημέρι, όταν οι υποβρύχιες κάμερες που παρακολουθούσαν κάθε κίνηση κατέγραψαν περιδίνηση του νερού στα σημεία όπου το μέταλλο ακουμπούσε στον θαλάσσιο πυθμένα, ενώ λίγο αργότερα ήταν εμφανή τα σημεία του σκάφους που παρέμεναν βυθισμένα επί είκοσι μήνες. Σύμφωνα με τους επαΐοντες που παρακολουθούν τον άθλο της ανέλκυσης, όλα πήγαν ακριβώς όπως είχαν προγραμματιστεί. Άλλωστε ο σχεδιασμός της επιχείρησης έγινε με μεγάλη προσοχή και μεθοδικότητα. Τουλάχιστον πεντακόσιοι εξειδικευμένοι σε τέτοιες επιχειρήσεις μηχανικοί επισκέπτονταν το νησί Τζίλιο ολόκληρη τη χρονιά που πέρασε προκειμένου να προγραμματίσουν ακόμα και την τελευταία λεπτομέρεια του εγχειρήματος, αλλά και να σταθεροποιήσουν το σκάφος. Το κόστος της επιχείρησης ανέρχεται στα εξακόσια εκατομμύρια ευρώ και είναι η ακριβότερη επιχείρηση ανέλκυσης ναυαγίου έως σήμερα.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε δεν έχει ακολουθηθεί ξανά για ένα σκάφος αυτού του εκτοπίσματος. Όπως λέει ο Νοτιοαφρικανός μηχανικός Νικ Σλόουαν που συντονίζει την επιχείρηση, η μέθοδος έχει ξαναχρησιμοποιηθεί, αλλά ποτέ σε μια τόσο δύσκολη τοποθεσία όπως αυτή της προσάραξης του Costa Concordia.

Η πρώτη φάση του εγχειρήματος ολοκληρώθηκε νωρίς το μεσημέρι. Κατά τη δεύτερη φάση του το πελώριο σκάφος αναμένεται να τοποθετηθεί πάνω σε έναν «τεχνητό πυθμένα» κατασκευασμένο από σάκους τσιμέντο, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί δίπλα σε υποθαλάσσιες ατσάλινες πλατφόρμες μήκους 150 μέτρων. Στην επόμενη φάση, και αφού καταγραφούν οι ζημιές στη δεξιά πλευρά του «Costa Concordia», θα καταβληθούν προσπάθειες με τη βοήθεια τεράστιων μεταλλικών κουτιών προκειμένου το σκάφος να ανακτήσει την πλευστότητά του. H διαδικασία αναμενόταν να συνεχιστεί έως αργά το βράδυ χθες και πιθανώς έως σήμερα Τρίτη.

Η επιχείρηση που ολοκληρώθηκε μετά από 19 ώρες ήταν μια από τις πλέον πολύπλοκες και ακριβές περιπτώσεις ανέλκυσης πλοίου που επιχειρήθηκε ποτέ καθώς το 114.500 τόνων κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia ανορθώθηκε με τη βοήθεια ειδικών χαλύβδινων καλωδίων και τοποθετήθηκε σε μια ειδική τεχνητή πλατφόρμα.

Στις 18:00 (ώρα Ιταλίας, 19:00 ώρα Ελλάδας) της Δευτέρας, η όλη προσπάθεια διακόπηκε για περίπου μια ώρα, ώστε να επιτραπεί στους τεχνικούς να αφαιρέσουν ένα μέρος από τα ατσάλινα νήματα, τα οποία, στην παρούσα φάση, δεν χρησιμεύουν για την επιστροφή του πλοίου σε οριζόντια θέση.

Μέχρι τα μεσάνυχτα η κλίση του πλοίου έχει μεταβληθεί κατά 13 μοίρες. Ο εκπρόσωπος της Costa Crosiere, Φράνκο Πορτσελάκια, δήλωσε στο ειδησεογραφικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky Italia ότι «το πλοίο αντιδρά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού η μετακίνησή του γίνεται ομοιόμορφα, ακριβώς όπως είχε προβλεφθεί».

Για την ανόρθωση του Costa Concordia χρειάστηκαν 19 ώρες.

// kathimerini.gr

  • ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

    • ΠικετίΠικετί: Η Γερμανία δεν έχει αποπληρώσει ποτέ τα χρέη της
      Ο σούπερσταρ Γάλλος οικονομολόγος Τομά Πικετί κατακεραύνωσε τη στάση της Γερμανίας απέναντι στο χρέος, σε μια ιδιαίτερα επιθετική συνέντευξη στη Die Ziet. DIE ZEIT: Θα πρεπε εμείς οι Γερμανοί να χαιρόμαστε που η Γαλλία έχει ευθυγραμμιστεί με τη Γερμανία στο δόγμα της λιτότητας; Τομά Πικετί: Βεβαίως και όχι. Αυτό δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να [...]
    • Aaron SwartzΡέκβιεμ στον Aaron Swartz, τον 'Τσε Γκεβάρα της ψηφιακής εποχής'
      Το εξαιρετικό νέο ντοκιμαντέρ The Internet’s Own Boy: The Story of Aaron Swartz δεν ρίχνει φως μόνο στη ζωή ενός αδικοχαμένου οραματιστή, αλλά γενικότερα στο ζήτημα της ελευθερίας της πληροφορίας στις μέρες μας. Ο Aaron Swartz ήταν μια εντελώς ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς συνδύαζε ένα ασύλληπτο ταλέντο στον προγραμματισμό (μεταξύ άλλων υπήρξε εκ των δημιουργών του RSS [...]
    • 3χρονη νύφη στο ΑφγανιστάνΥεμένη: 8χρονη πέθανε τη νύχτα του βεβιασμένου γάμου της
      Ένα κορίτσι 8 χρονών που είχε αναγκαστεί να παντρευτεί πέθανε τη νύχτα του γάμου της από εσωτερικά τραύματα που προκλήθηκαν από σεξουαλική δραστηριότητα. Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων διεθνώς καλούν για τη σύλληψη του 40χρονου συζύγου της. Η λιβανέζικη Al Nahar μετέδωσε πως το θανατηφόρο συμβάν εκτυλίχθηκε στην περιοχή Hardh στη βορειοδυτική Υεμένη, στα σύνορα με τη Σαουδική [...]